Λύση για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό ανακοίνωσε ότι βρήκε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Όπως δήλωσε την Τρίτη, το έργο θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ μέρος του κόστους, που ξεπερνά τα 900 εκατ. ευρώ, λογικά το 50%, θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων...
Η υπόθεση της γραμμής 4 του μετ ρό θεωρούνταν «χαμένη», τουλάχιστον μέχρι το 2020, καθώς η επανέναρξη των έργων στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητοδρόμους είχε δεσμεύσει το μεγαλύτερο μέρος του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος, με αποτέλεσμα να «θυσιαστούν» τα νέα μεγάλα έργα υποδομών.
Πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών ανέφεραν ότι το ζήτημα της χρηματοδότησης θεωρείται ότι έχει κλείσει έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και ότι σε έναν μήνα από σήμερα θα υπάρχει σαφέστερη εικόνα σχετικά με τον χρόνο προκήρυξης του διαγωνισμού.
Πάντως, η πλευρά της Αττικό Μετρό δηλώνει απολύτως έτοιμη να προκηρύξει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, λίγους μήνες αφότου της δοθεί το «πράσινο φως».
Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκ ύζη και τα Εξάρχεια.
Όμως το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Περισσός, με το οποίο η νέα γραμμή του μετρό προγραμματίζεται να ενωθεί με τη γραμμή του ΗΣΑΠ οδηγώντας σε αποσυμφόρηση των κεντρικών σταθμών μετεπιβίβασης δυστυχώς φαίνεται να μένει εκτός σχεδίων, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί ο προϋπολογισμός του έργου.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που θα έχει αποφασιστεί να ενταχθούν στο ΣΕΣ 2014-2020, εκτός από την επέκταση του μετρό στον Πειραιά (που ήδη κατασκευάζεται) και � �ην πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, είναι η δημοπράτηση των δύο «κομμένων» οδικών αξόνων (Λαμία-Ξινιάδα και Πάτρα-Πύργος), καθώς και η ανασυγκρότηση της βασικής γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα έως τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Πηγή: Καθημερινή
Η υπόθεση της γραμμής 4 του μετ ρό θεωρούνταν «χαμένη», τουλάχιστον μέχρι το 2020, καθώς η επανέναρξη των έργων στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητοδρόμους είχε δεσμεύσει το μεγαλύτερο μέρος του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος, με αποτέλεσμα να «θυσιαστούν» τα νέα μεγάλα έργα υποδομών.
Πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών ανέφεραν ότι το ζήτημα της χρηματοδότησης θεωρείται ότι έχει κλείσει έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και ότι σε έναν μήνα από σήμερα θα υπάρχει σαφέστερη εικόνα σχετικά με τον χρόνο προκήρυξης του διαγωνισμού.
Πάντως, η πλευρά της Αττικό Μετρό δηλώνει απολύτως έτοιμη να προκηρύξει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, λίγους μήνες αφότου της δοθεί το «πράσινο φως».
Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκ ύζη και τα Εξάρχεια.
Όμως το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Περισσός, με το οποίο η νέα γραμμή του μετρό προγραμματίζεται να ενωθεί με τη γραμμή του ΗΣΑΠ οδηγώντας σε αποσυμφόρηση των κεντρικών σταθμών μετεπιβίβασης δυστυχώς φαίνεται να μένει εκτός σχεδίων, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί ο προϋπολογισμός του έργου.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που θα έχει αποφασιστεί να ενταχθούν στο ΣΕΣ 2014-2020, εκτός από την επέκταση του μετρό στον Πειραιά (που ήδη κατασκευάζεται) και � �ην πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, είναι η δημοπράτηση των δύο «κομμένων» οδικών αξόνων (Λαμία-Ξινιάδα και Πάτρα-Πύργος), καθώς και η ανασυγκρότηση της βασικής γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα έως τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Πηγή: Καθημερινή
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment